http://www.deretepe.net DEN ALINMIŞTIR.
Geçen sene aldığım motosikletim Honda ANF125i (İnnova) 125 cc, 4
zamanlı, enjeksiyonlu, commuter tipi bir motosiklettir. Yaklaşık bir
senelik kullanımım boyunca motosikletimden oldukça memnun kaldım. Şehir
içi için daha uygun olan İnnova uzun yola da gitmiyor değil. Sadece
otoyolda biraz küçük kalıyor denebilir. Yüksek hızlarda yola biraz daha
sağlam yapışma ve daha fazla hız ihtiyacı hissediyorsunuz. Zaten
ağırlıklı olarak şehir içinde kullanıldığı için problem olmuyor. Yüksek
motor hacimli araçların tersine (örn. otomobiller) uzun yolda yakıt
sarfiyatı şehir içine nazaran daha fazla olmakta. Sebebi ise hızlı
gidebilmek için sürekli yüksek devirde kullanılması. Örnek vermek
gerekirse şehir içinde hiçbir zaman herhangi bir viteste son gazı
açmadan vites yükseltirsiniz. Daha sakin bir sürüş sergilersiniz. Ancak
uzun yolda hızlı gidebilmek için bu durum değişiyor. 1 saat boyunca 4.
vites (İnnova 4 vitesli) son gaz gittiğim oldu. Bu da yakışa olumsuz
şekilde yansıyor. Her ne kadar yakıt sarfiyatı konusunda rakam vermeyi
yanlış bulsam da hiçbir koşulu dikkate almadan İnnova’nın yakıt
sarfiyatı 100 km’de 1.5 ila 3 lt arasında değişiyor diyebilirim. Bu
rakamlar aşağıda sıraladığım koşullar dikkate alınmadan verilmiştir.
1) şehir içi – şehir dışı sürüş
2) tek kişi – çift kişi sürüş
3) hız
4) rüzgar vs..
Uzun yol olarak Ankara-Bolu (200 km’lik yol, gidiş ablamla birlikte 2
kişi, dönüş yalnız başıma) ve Ankara-Amasra (350 km) seferlerim oldu Yukarıda bahsettiğim 3 lt/100 km yakıt sarfiyatını işte bu uzun yollarda gördüm
Hız konusunda ise kadranda en son 140 görünse de İnnova’nın son hızı 105. Bunun dışında kim ne diyorsa yalandır
Şu ülkede motosikletine benden iyi bakan da, rodajını benden iyi yapan
da bir elin parmaklarını geçmez. Zaten “motoru açmak” diye bir şey
yoktur, kitapçığında ne yazıyorsa ürün ona göre kullanılır.
3,7 litrelik küçük yakıt deposu uzun yolda problem oluyor. Yaklaşık
150 km’de bir mola vererek benzin almak zorunda kalıyorsunuz. Akaryakıt
istasyonlarının sık olmadığı bölgelerde bu problemi yanımda yedek benzin
bulundurarak çözüyorum. Ayrıca selenin altında yakıt deposunun yanında
küçük bir de bagajı var.
Zincir korumasının olması zincirin yağ durumunun vs. görülmesini
engellese de kirlenmemesi açısından iyi bir özellik. Arka frenin tambur
olması hiç problem yaratmıyor.
İnnova hoşuma giden birtakım teknolojik özelliklerle donatılmış. Bu
özelliklerin çoğu güvenlik amaçlı. Kısaca maddelemek gerekirse :
1) Tekerler durmadan motor boş vitese geçmiyor. Bu özellik ile sürücünün uzun inişlerde motoru boşa alması engellenmiş.
2) Far kısa ve uzun olmak üzere 2 konumlu. Kapalı konumu yok. Motor
çalıştığı andan itibaren farınız sürekli yanmakta. Bu özellik ile gündüz
vakti daha iyi görülebilirlik sağlanmış.
3) Yan ayak açıkken marşa bastığınızda motor çalışmıyor. Bu özellik
ile ayaklığın açık unutularak yola devam edilmesi, dolayısıyla ayaklığın
herhangi bir yere takılarak bir kazaya mahal vermesi engellenmiş.
4) Elden marşa ek olarak (marş motoru) eski motorlarda bulunan ayak
marşı da bulunmakta. Bu da akünüz bittiğinde dahi kas gücü ile motoru
çalıştırarak yola devam edebilmenizi sağlıyor.
5) Motorun devrilmesi gibi ani sarsıntılarda, akü çıkışında bulunan
bir anahtar, tüm motosikletin elektriğini kesiyor. Bu özellik sayesinde
herhangi bir kaza durumunda motor devrildiğinde hala çalışıyor
olmadığından tekerlerin dönmesi gibi bir durum sözkonusu olmaz.
Dolayısıyla elinizin/parmağınızın janttaki tellerin arasında kalarak
yaralanma tehlikesi ortadan kalkıyor. Ayrıca, yine kazalarda, motor
devrilse bile yangın çıkması engellenmiş oluyor.
Çalışma sesi ise oldukça güzel (sessiz)
Aşağıda İnnova’nın teknik bilgileri bulunmaktadır :
HONDA ANF 125 İ INNOVA
Hava soğutmalı 4-zamanlı SOHC tek silindirli |
Silindir çapı x strok (mm) |
PGM-FI Elektronik Yakıt Enjeksiyon Sistemi |
Maks. Tork (Nm @ dev/dak) |
Elektronik avanslı transistörlü |
Tekerlekler arası mesafe (mm) |
26mm teleskobik çatal, 80.5mm esneme aralıklı |
Çift amortisörlü,81.6mm esneme aralıklı |
Çift piston kaliperli 220mm hidrolik disk |
105kg (ön: 44kg; Arka: 61kg) |
Motosikletin videosu
Çeşitli açılardan fotoğrafları
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder