22 Ekim 2012 Pazartesi

Bumoto Calibre 250


SonpoL tarafından yazılmıştır.

Arkadaşlar öncelikle merhaba.

Bumoto Calibre 250 hakkında sizlere incelememi aktarmak istiyorum. Önümüz de ki sene büyük bir motosiklete geçmeyi düşünüyordum ve düşüncem hala değişmedi. Fakat, genellikle şehir içinde benim ihtiyaçları mı karşılayacak, performanslı, su soğutmalı bir motosiklete ihtiyacım olmaya başlamıştı. 250'lik sınıfta, daha önce cbr 250r sahibi olmuş ve memnun kalmış olsam da, daha farklı alternatiflere yönelmek istedim.

Honda Cbr 250r'ın tadına baktığım için, bir daha almak istemedim. Kawasaki 250r, genel olarak bana hitap etmiyordu. Yeni Ninja 300 ise benim vereceğim rakamlar da ülkemize giriş yapmadı. Geriye kalıyor S&T GT250R ve Dealim roadwin. Dealim alabilirdim. Fakat gördüm ki İzmir'de hiç bir bayi ve servisliği bulunmamakta. GT250R'ı ise, farklılık adına tercih etmek istemedim. En sonun da kaldık Calibre'ye .

Özgül motora Calibre'yi incelemek için gittiğim de, motosikletin hiçte kötülendiği gibi bir işçiliğe sahip olmadığını gördüm. Aksine sağlam bir duruşu vardı! Bu motosikletin grenaj kalitesinin gerçekten kötü olduğu savunan arkadaşların, Cbr 250R'ın da grenajlarını incelemelerini rica ediyorum. Bu arada, ne kadar doğrudur bilemem fakat, Calibre ile Cbr 250R'ın, aynı fabrikadan çıktığını iddaa ettiler! Bu iddayı desteleyecek olmasam da, malzeme kalitesinin gerçekten de Cbr 250R'a çok yakın olduğunu söyleyebilirim. Ben eski bir Cbr sahibi olarak, kıyaslamalarım da takdir edersiniz ki genel de Cbr'la olacaktır. Aklıma gelmişken, sohbetimiz sırasın da Kuba motor hakkında konu açıldı ve kubanın kağıt gibi olduğunu, calibrenin o model ile alakası olmadığını da kendileri vurguladılar!

Motosikletimle böyle karşılaştık.


Yakıt deposu, cbr 250r da olduğu gibi el de kalmıyor.


Motor kısmından geçecek olursak, 29 beygir bir çoğunuzun da belirttiği/tahmin ettiği gibi şişirme bir değer! Motosikletimizin gerçek gücü 25 beygir. Maksimum ise 160 km'lik bir hıza çıktığı söylendi bana. Tork değerini şu anlık bilemiyorum fakat 25 olabilir. Su soğutmalı, 4 subablı ve karbüratörlü bir motora sahip motosikletimiz.


Motosiklette ki detaylar çok güzel. Ayarlanabilir ön amortisörler çok çok iyi. Kesinlikle görüntüden ibaret değil. Bizzat deneyerek sertlik ayarı yaptım. Ayarlaması kolay ve sürücüyü şımartacak bir özellik. Gösterge de, asgari ihtiyaç duyacağımız her şey düşünülmüş. Buna vites göstergesi dahil.


Papatya tasarımlı çift ön diske sahip frenler, çelik fren hortumları ile desteklenmiş ve inceleyeni etkiliyor. Arka tekerimiz de tek disk fren ile desteklenmiş. Frenler şu anda bile çok çok iyi. Zamanla daha da iyi hale gelecektir.


Grenajlar motosikleti, cbr'a göre daha iyi bir sarmalamış. Yani bu modelin rüzgar direnci bana daha iyi gibi geldi. Tabi ki bunu uzun yol yaparsam daha iyi anlayacağım.


Motosikletimizin oturuş pozisyonunun, GT 250r'a göre daha eğik olduğunu söyleyebilirim. 1.000'lik ss gibi oturuş pozisyonumuz. Motosikletin boyutları 600rr, GT 250r gibi. Hatta yükseklik Calibre de daha fazla. Anlayacağınız üzere, kalıp olarak 600cc klasmanların da. Gidon, GT 250r'a göre çok az daha fazla hareket alanına sahip.


Sele yüksekliği şu an da net söyleyemiyorum fakat, cbr 600rr daha önce denemiştim. Çok yakın buldum. Çok az yatık vaziyette ayaklarım yere tam basıyor. Boyum 1.72. Motosikletin ağırlığı denildiği gibi 150 kg. civarların da.


Ön taraftan motosikleti incelediğimiz de, led ön sinyaller, şık ön far takımı ve gündüz sürüş ledleri oldukça şık görünüyor.


Arka tarafa geçtiğimiz de devam eden led aydınlatmalara sahip stop farı ve sinyal lambaları, yine şık düşünülmüş ayrıntılar arasında.


Motosikletimizin üstünde ki lastikler hakkın da yorum yapabilmem için çok erken. Fakat ben yine de lastiklerimi Pirelli Diablo Rosso II ile değiştireceğim. Motosikletimiz ön de; 110/70-17, arka da ise; 150/60-17 lastik ebatlarına sahip.


Görüntüyü destekleyen egzoz, gerçekten sınıfın da tok bir sese sahip.


Aynalarımız katlanıyor ve görüş açısı yeterli seviye de.


Test&Sonuç:

Motosiklete genel olarak baktığımız da, gerçekten 2012 model diyebiliyoruz. Calibrenin duruşunu, stilini ve diğer ayarlanabilir ön amortisör gibi ayrıntıları beğenmeyen kişi sayısı sanırım çok az olacaktır. İşin Çin kısmına fazla takılmamak lazım. Zira şu anda yazı yazdığım bilgisayarım bile Çin'de üretilmektedir. Ben bir mala yeterli değer verildiğin de, sizi yarı yol da bırakmayacağını düşünüyorum ve bu dediğim ''genel'' de böyledir. Bu tip motosikletlere, servislerin de ilgi göstermesi bir hayli önemli bir konu. Kullanıcı ve servisler, üşenmeyip gerekli kontrolleri zamanın da yaparlarsa, hangi marka olursa olsun, sıkıntı yaşamayız. Yukarı da, resimleri ile belirttiğim açıklamalar ışığın da Calibre'yi çok beğendim ve bumoto'ya fırsat vermek adına bu motosikleti aldım. Bunu bir çoğunuz mantıklı, bir çoğunuz kumar olarak göreceksinizdir. Fakat biz de bir şekil de desteğimizi verelim ki, firmalar daha iddalı modeller ile piyasaya girsinler. Her durum da her zaman kazanan taraf tüketici olsun! Genel incelemelerden yola çıkarak tekrar belirtmem gerekirse, plastik kalitesi Cbr 250r'a çok yakın. Ön yargılarımızı bir kenara bırakmalı ve incelemenizi o şekilde yapmanızı tavsiye ederim.
Diğer yandan motosikletin ivmelenmesi gerçekten beni şaşırttı. Sınıfın da en hızlı model değil belki ama bir cbr'dan da yavaş değil! Teknik değerleri zaten çok yakın. Calibre burada ağırlık avantajını kullanarak öne geçebilir. Ama kesinlikle en hızlısı diyemeyiz.
Motosikletin performansından oldukça memnunum. Daha 5. vitese atamadım motosikleti. 4. viteste 8.000dd/sn 124 km. gibi bir rakama denk geliyordu yanlış hatırlamıyorsam. Zaten ileri zamanlar da çekeceğim kayıtlardan daha net görebileceksiniz..
Vibrasyon kısmına gelecek olursak Motosiklette üst devirler de vibrasyon oluşuyor fakat, parçalar bir birine alıştıkça daha iyi duruma gelecektir. Bir de ben ipone yağları ile motosikleti destekleyeceğim .



Belirtmem gereken bir konu da fan. Ben Özgül motor'dan bu motoru alan 5 kişiyim. Daha önce sattıkları 4 kişiden sadece birisin de fan problemi olmuş. Onun da fan müşrünü değiştirerek çözmüşler. Yani fan daha erken devreye giriyormuş böylelikle. Eğer haralet problemim olursa, bana da bu şekil de bir çözümle yaklaşacaklar. Fakat şu anlık haraletim normal seviye de ve vidyo'yu çekime almadan önce de sıkışık trafikte getirdim motorumu eve. Aşağıda vidyo paylaşamım olacak...
İleri zamanlar da paylaşımlarım devam edecektir. Egzoz sesini canlı dinlemenizi tavsiye ederim. Çok özel bir sese sahip calibre. Ducati termignoni'ye çok yakın bir sesi var. Tek silindiri geçtim, piyasa da ki çoğu çift silindiri utandıracak bir sese sahip .
ARTILAR:

1. Fiyat. Malzeme kalitesi ve sunulan özellikler ele alındığın da rakipsiz.
2. Tasarım. Kesinlikle tasarım ödülü verilecek kadar güzel.
3. Rakipleri ile benzer teknik özellikler. Performans olarak tatmin edici.
4. Rakiplerin de olmayan detaylar ile cezbedici. Ayarlanabilir amortisörler, çelik fren hortumları, ön de ve arka da bize eşlik eden led aydınlatlamalar ve optik far gibi detaylar ile çok şık.
5. Çift diske sahip papatya frenler. Frenlerin şu anda bile mükemmel olduğunu söyleyebilirim.
6. Hani kalıplı motorları severiz ya, bu da öyle. 600cc klasmanın da boyutlara sahip.
EKSİLER:

1. Karbüratörlü olması.
2. Devir kesici bulunmaması.
3. Selektör gibi ufak fakat gerekli bir butonun eklenmemiş olması.