22 Ekim 2012 Pazartesi

Mondial MH 125 Drift

Intercity tarafından yazılmıştır.


Arkadaşlar Yamaha r1 imi sattım yaklaşık 2-3 ay önce sebebi yakıt sarfiyatları sürekli masraf açması parça fiyatlarının çok pahalı olması ve Servis sıkıntıları idi
Motoru satmamın üzerinden 1 hafta sonra 125 Mh drift aldım parça konusunda ucuz ve yakıt sarfiyatı olarak cimri bir motor idi motorun artılarını ve eksilerini sizinle paylaşmak istedim.




Motorun yerden yüksekliği çok fazla Arazi tarzı sürüş severseniz 1. viteste Tork oranı 2 kişi ile rahat taşır. Zorlanmazsınız. Ayrıca mondial servisinde Arazi lastiği alıpta takabiliyorsunuz çamurluk sürtmesi açısından sıkıntı olmuyor son fiyatı 250 tl idi



Orjinal lastikleri Kalite açısından pek fena değil CST marka lastiklerle geliyor. Orjinal fabrika çıkışı 2 lastikte aynı ölçülere sahip Arka tekerleğin kalın olmaması biraz canınızı sıkabilir o konuya birazdan döneceğim.




En iyi özelliklerinden birisi ise Arka Süspansiyonların havalı olması herangibir lastik şişirebildiğiniz aparat ile arka süspansiyonlara hava basabilir arazi de de motorunuzu kullanabilirirsiniz.
Not: Şu anda arka süspansiyonlar Kalkık değil Hava basılması durumunda yaklaşık 4-5 cm bir yükselme oluşuyor
Not: Tek dezavantajı Arka basıncı sürekli kontrol etmek gerekiyor Malzeme çok kaliteli değil çukurlara girip çıkıldığında hava basıncında azalma yaşanıyor bu sefer araç sürekli bir yalpalamaya giriyor



Motorun ön görüntüsü etkili fakat dizayn olarak eksiklikleri var !
Çamurluk ve kafa granajı arasındaki mesafe farkı çok fazla artı olarak motorun yüksekliğini ve hafifliğinide
göz önüne alırsak Önden aldığımız rüzgar miktarı aşırı derecede motoru zorluyor Açık söylemek gerekirse 60 km\h sürat ile tek el motoru kullanmak çok tehlikeli ve ayrıca 80-90 km\h sürat usta motorcuları bile zorlayacağını düşünüyorum.



Benzin deposu bombeli genelikle supersport tarzı motorsikletlerde bu böyle idi sebebine gelirsek virajlara girerken motoru yatırıp en kısa açı ile virajı almak ama siz siz olun sakın bu motorda denemeyin bunu arka tekerleğin kaydığını hissettiğinizde ne demek istediğimi anlarsınız ? Modelin adının drift olmasının sebebi bu heralde 4 tekerde zevk veriyor maa 2 tekerde büyük ihtimal acı verecektir.

Jantların Telli olmamasıda bir avantaj hazır söylemiş iken ön jantlar disk, arka jantlar ise tambur fren siz genede ön frene fazla güvenmeyin.





Göstergeye gelirsek bu göstergelerin 2 farklı çeşidi var birisinde siyah üzerine beyaz yazı ile diğerinde ise sarı üzerine kırmızı yazı ile yazılmış. Gösterge aydınlatması yeterli asil bir görüntüsü var kafa karıştırmıyor
Yağ ikaz lambasını koymayı unutmuşlar ama bir alttaki resimde görebileceğimiz ufak bir delik var Allatan cam varda yağ akmıyor

Neyse Benzin göstergesine gelince bir husus daha var bu modellerde benzin şamandırası kronik rahatsız ilk 100 km de fabrikadan yapılan ince lehim kopuyor ve göstergede benzinin kalmadığını görüyorsunuz ama panik yapmayın garantiden hallediyorlar



Göstergede max hız 140 yazıyor benim düz yolda max hızım 105 idi ne kadar zorladıysam çıkmadı.Göstergeye kanmamak lazım.




Ayaklık ve sehpaya dikkat üzerine binmenizle çökmesi bir oluyor 105 kg yum onunda faydası olmuş olabilir ama siz denemeyin.


Kısacası motorun Görüntüsü iyi bazı artıları ve eksileri mevcut


Bazı arkadaşların gözünde Aman bırak abi çin malını binilmez gibi bir imaj oluşabilir ama devşirme bir motor olduğunuda hatırlatma ihtiyacı hissettim özelikkle motorun fren tertibatı , karbiratörü ve hava soğutma ızgaraları japon (üzerinde yazanın yalancısıyım Made in japan yazıyor) gelen yeni nesil çin motorları arasında gayet kaliteli ürünlerde çıkıyor eskisi gibi motorun yolda giderken tüm vidalarının atması balataların kendi kendine düşmesi göstergelerin bozulması olayını yaşamadım dediğim gibi 3 ay kısa bir süre değil ve her hafta kontrol etmeme rağmen bir vidanın dahi gevşemediğini görüp seviniyorum.


Arka çanta bedava gelmiyor hatırlatmakta fayda var ama motoru sıfır satın alacaksanız bir topcase çeneden açılır kask ayrıca bir adet de disk kilidi alabilirsiniz (Dilencilik yeteneği ile doğru orantılı olarak )


Mondial 125 MH drift modelimizin adı ama 125 yazısı motorun cc 'si değil model ismi motor aslen 135 cc eklemekte fayda var


Motorun uzun yolu gayet iyi geçen ay 610 km ankara ya gittim yolda her 1 saatte bir 15 dk olmak üzere 9 kere mola verdim . Herangibir sıkıntı yaşatmadı boğulma kasma problemi olmadı yanlız uzun yol yapacak arkadaşlar hızla orantılı olarak dönüş için kargo parası ayırması gerekir diye düşünüyorum lakin yolda rüzgar problemi neden ile yavaş gittiğinizden dönüşte motora binmek hiç istemeyeceksiniz hatta motorla geldiğinize lanet de edebilirsiniz.


Yakıt Sarfiyatı olarak çok cimri olduğunu söyleyebilirim km de 9 kuruş şehir dışı 11-12 kuruş şehir içi yakıyor ve bu fiyat r1 den sonra bana mükemmel geldi .


euro3 motor var üzerinde ve ilk hızlanması gerçekten güzel ve seri 2008 model polo ile 60 km ye kadar geçebiliyorsunuz

Yazının sonunda şunu söyleme ihtiyacı hissediyorum büyük cc motorları kullanmak zor lakin bu motoru kullanmak denge açısından çok daha zor sıfır tecrübesi olanların canını yakabilecek bir motor

Motorda balansörde var vibrasyon yok denecek kadar az

Şehir içi çalışacak kuryelere gider bu motor ama çevre yoluna veya otobanda canınızı sıkabilir .


Fiyatı 2650 tl pazarlık ile en son 2500 yapıyorlar mondial servislerinde taksit yaptırabiliyorsunuz bunun için ikametgah ve bordro istiyorlar 18 ay taksitle 3100 tl ye geliyor motor


Teknik özellikleri ise şöyle

Motor : Tek silindir, dört zamanlı
Silindir Hacmi : 135 cm3
Silindir Çapı ve Strok (mm) : 56.5 x 53.8
Sıkıştırma Oranı : 9.8 ± 0.1 :1
Max. Tork : 10.5 Nm / 7500 d/d
Max. Güç : 9.5 kW / 9000 d/d
Max. Hız : 110 km/sa
Rölanti : 1400 ± 100 d/d
Şanzıman : Manuel / 5 vites
İlk Vites Oranı : 3,083
Son Vites Oranı : 1,000
Çalıştırma Metodu : Elden/Ayaktan marşlı
Soğutma Tipi : Hava soğutma
Yağlama Tipi : Basınçlı püskürtme
Ateşleme Tipi : CDI
Debriyaj Tipi : Islak tip çoklu plaka
Fren Tipi (Ön/Arka) : Ön: disk Arka:kampana
Frenleme Metodu : Ön: Elden Arka: Ayaktan
Ön / Arka Lastik : Ön: 3.00-18 Arka: 90/90-18
Yakıt Tankı Kapasitesi : 16.5 L ± 0,3 L
Benzin Tipi : 90 oktan ve üzeri
Ağırlık : 129 kg
Max Yükleme Kapasitesi : 161 kg
Boyutlar U-G-Y (mm) : 1980 x 710 x 1050
Dingil Mesafesi (mm) : 1270
Akü : 12V 7A
Sigorta : 15A