5 Kasım 2012 Pazartesi

HONDA CBR 125


ALTIN ELBİSELİ ADAM



motosikletmacerasi.com ADLI SİTEDEKİ PAİNKİLLER İN YAZISI

Herkese merhaba; Başlangıç motoru denilince, akla ilk gelen motorlardandır Honda CBR 125 R.Ben de motosiklet hayatıma bu motor ile başladım ve halen kullanmaktayım. Bu inceleme yazısını hazırlarken motoru 5000 km...
Herkese merhaba;
Başlangıç motoru denilince, akla ilk gelen motorlardandır Honda CBR 125 R.Ben de motosiklet hayatıma bu motor ile başladım ve halen kullanmaktayım. Bu inceleme yazısını hazırlarken motoru 5000 km kullanmışlığım var.Başlangıç için bakıldığında,hakkında söylenenlerin karşılığını veren bir motor. Bu motosiklet üzerinde, doğru yönlendirmelerle, motosiklet kullanmayı öğrenmek çok kolay. 137 kg’lık ağırlığıyla kontrol etmesi çok kolay, manevra kabiliyeti yüksek ve oturuş pozisyonu rahat.Tüm bu kolaylıkları sayesinde,yeni başlayan insanların başını ağrıtmayan ve sadece sürüşlerine odaklanmalarını sağlayarak motosiklet öğrenmeyi çok kolay bir hale getirmiştir.
Şimdi geçelim motorun tarzına; resmi olarak supersport motosiklet kategorisinde olsa da,yüksek gidonu ve oturma hizasındaki pegleriyle supersport un karakteristik özellikleri dışarısında kalıyor.Bu karakteristiklerle daha çok mini sport touring de denilebilir.Bu oturuş şeklinin avantajı; kullanıcıyı yormaması ,eklem-sırt vb. ağrılara yol açmaması ve sonucunda keyifli uzun sürüşler yapmaya elverişli bir yapıya sahip olması.Ayrıca bu rahat oturuş pozisyonu,yeni başlayanlar için motosiklet sürmeyi daha keyifli bir hale getiriyor.
Kullanıcıların,(iri yapılı kullanıcıların icon biggrin Honda CBR 125 R ) bu motoru almaya karar verirken aklında oluşan en büyük soru işaretlerinden birisi de, motosikletin altlarında küçük gözükeceği.Şahsen 1.88 boyundayım ve 85 kiloyum ve fiziksel özelliklerimden dolayı motor üzerinde sıkıntı yaşamıyorum,tek seferde en fazla 250 km yol yaptım ve hiç bir rahatsızlık yaşamadım.Yani bu konu da gönlünüz rahat olsun.(fotoğraflarda motosikleti kullanan kişi benim,referans alabilirsiniz.)
Performansına gelecek olursak 125cc lik tek silindirli, sıvı soğutmalı ve enjeksiyonlu bir motor kullanılmıştır. 13 beygirlik güce sahiptir,6 vitesi bulunmakta ve yedek deposuyla birlikte 13lt depo hacmi vardır. Anlayacağımız dilden konuşursak eğer  ; düz yolda 135-140 km/h hıza çıkabilmekte ve motor  fazlasıyla güven vermekte.Şahsen 80km boyunca gaz kolu tamamen açık halde sürdüm,hemen ardından sıkışık bir trafiğe girdim,motorda ne ısınma ne de başka bir sıkıntı olmadı.
Şimdi de en çok merak edilen konuya gelelim: yakıt tüketimi.Daha öncede yazmış olduğum gibi yedek deposuyla birlikte 13lt lik hacme sahiptir.Bir depo benzin ile yedeğe düşene kadar 380-420 km kadar yol yapılabilmektedir ,yedek depoyu da sonuna kadar kullanırsanız(çok zararlı),menzili 500 km ye yaklaşır diye tahmin ediyorum.Hesabı 100km üzerinden yaparsak ,yakıt tüketimi şehirler arası 100km/2.6 lt gibi bir değere çekilebiliyor,şehir içinde ise 100km/2.8lt  gibi değerler elde ediliyor ,ayrıca yüksek performansla sürülürse 100km/3lt gibi bir değere ulaşılabilir.
Biraz da tasarımından söz edelim.Eski kasalara göre daha kaslı bir yapıya sahip,arka tekeri daha geniş.Konsolu çok şık tasarlanmış,büyük bir devir saatinin altında dijital olarak veriler gösterilmekte.Yalnız bu veriler çok kısıtlı, sadece temel bilgiler var; yakıt ve ısı göstergeleri,km sayacı ve saatten ibaret.Genel olarak şık bir tasarımı var denilebilir.
Servis konusuna gelince ;Honda güveni var,grenaj ve yedek parçaları ucuz denilebilir.Garanti kapsamında çözülmesi gereken konularda sıkıntı yaşamıyorsunuz ancak bazen sipariş edilen parçalar geç gönderilebiliyor.
Kullanıcıların genel olarak yaşadıkları sorunlar şunlar: tek silindir olmasının getirisiyle titreşim yüksek denilebilir, bu da ön camın titremesine ve ses yapmasına sebep oluyor.500 km kadar kullandıktan sonra motosikletten sürekli olarak enjeksiyon sesi geliyor ve çözümü yok. Şahsen garanti kapsamında yakıt pompam değiştirildi ve yine de ses kesilmedi.Ayrıca motor üzerindeki zincir fazla kaliteli değil,iyi bakıldığında bile 10000 km kadar zor dayanıyor.Fabrika çıkışlı lastikleri iyi değil,yazın sıcak asfaltta hiçbir problem yaşatmıyor,kışın yol tutuşu zayıf ve çoğu kullanıcı memnun değil.Şahsen bana bir sıkıntı vermiyor.
Bir Honda CBR 125 R kullanıcısı olarak en ince detayına kadar anlatmaya çalıştım, umarım kafanızda hiçbir soru işareti kalmamıştır.

honda cbr125r 1 150x150 Honda CBR 125 Rhonda cbr125r 111 150x150 Honda CBR 125 Rhonda cbr125r 10 150x150 Honda CBR 125 R
honda cbr125r 2 150x150 Honda CBR 125 Rhonda cbr125r 3 150x150 Honda CBR 125 Rhonda cbr125r 4 150x150 Honda CBR 125 R
honda cbr125r 5 150x150 Honda CBR 125 R
honda cbr125r 6 150x150 Honda CBR 125 R