5 Kasım 2012 Pazartesi

BMW K1200R (2)

Targus TARAFINDAN YAZILMIŞTIR.



GSRturkiye için yaptığım incelemeyi burada sizlerle de paylaşmak istedim;

23.tem çarş. akşam üzeri Bmw istinye den Cüneyt Ertan bey den K1200R için,
24.perş. günü saat 11-12 arasına randevu aldım, kendisi toplandıda olacağından bahsettiği için ,
sağolsun Özkan bey karşıladı beni ehliyetimin kontrolü ve sigorta ile ilgili belgeyi imzalattı,
daha sonra motorun başına gecip kısaca paneli anlattı;
saat 1115 te ful depo ve 16110 km de motoru teslim alarak istinyeden 2.kopruye doğru yola koyuldum.
motorun düşük devirlerdeki sesi sanki turbin motorunun çalışmasını andırıyor ve devir yukseltikce 4 zamanlı motor sesini buluyor . kalkışta fren ve gaz tepkisi cok hızlı geldi birkaç dakika buna ısınmaya çalıştım ve tabii sabit duran on cam ve gosterge paneline  gösterge panelinde yol bilgisayarı var



ilk harekette once lastik basıncını gosteriyor bir sure sonra on ve arka beraber gozukmeye başlıyor. kalkışta 2.2 ye 2.4 tü yalnış hatırlamıyorsam.
tabi GSR dan buna gecince ilk 3-4 devirdern sonra sanki arka şarfttan gelen bir titreşim ve 6000 devirden sonra motorun direksiyona yansıyan titreşimi kendini belli etti, bu arada aynalar bizimkiler gibi titriyorlardı.
yol almaya başladıkça 1200cc motorun gucunu ve torkunu hissetmeye başlıyorsunuz ve tabi bunun gereksinimi olan entegre ABS fren sisteminin farkını ve gerekliliğini goruyorsunuz. Vites yukseltirken debriyajı dikkatli bırakmassanız arkası kıç atabiliyor. Neyse 2.kopru ye gelip gişeleri gectikten sonra arac trafiğini içinde kaldım ve bu arada kavacık sapağını kaçırdım ümraniye den donmek için yola koyuldum rossi gibi olmasada trafikte bana ait olmayan bir motorla risk alıp tiki gitmek istemedim donuş yolu da oldukça doluydu ve neyse kavacık riva ya döndüm. veee köprü altına doğru herkesin kapattığı yerden başladım, ve 180 viraja gelirken son anda frene basacak olmanız korkutmuyor, cunku sadece on fren koluna basarak emniyetli ve kısa surede 100kmh a düşebiliyorsunuz.. devir 11000 de redline giriyor ama denemedim bizimkinden daha fazla gürültü ve titreşim yararttığı için ve 10000 devir bile yeterli geliyordu uzamaya. özellikle 3 ve 4 vites oldukça uzun 3000 devirden alıp 11000 e kadar ivme ile goturebiliyor ve gibi 4 te 110 dan alıp 190 a kadar muhteşem bir şekilde alıp goturduğunu ve yolun bilgisayar oyunlarındaki onumde daraldığını yaşamaktayken yaklaşan onumde biten virajda sağ elimin altındaki frene yumuşak bir müdahale ile 110 a düşerek virajda emniyetle cıktım. maalesef riva yolunda 6. vitese atma imkanı bulamadım cınku 180-190 dan sonra 6 vitese atmanız veya uzun yolda ekonomi için kullanmanız gerekiyor sanırım.
6000. devirdeki süratler:
3. vites 105kmh.
4. vites 125kmh.
5. vites 140kmh.
6. vites 160kmh. olrlarak olctum.
Ancak boyle bir motorda surat gostergesi ibre yerine dijital olmalıydı diye dusunuyorum, cunku o hızlarda surat gostergesini okumaya calışmak oldukca riskli.
Trafikte ve sapağı kaçırarak oldukça vakit kaybettiğim için (istinye kavacık 30dakika.) rivagirişinden geri dödüm.(1-2 dakika dinlenerek) gidiş dönüş 15 dakikayı bulmamıştı. 11.15 te aldığım motoru 12.20 de vukuatsız bir şekilde özkan beye teslim ettim. Görüşlerimi sordu birkaç dakika konu üzerine sohbet ettikten sonra birkç fotoğraf cektim ve işime geri döndüm.
toplam 90 km yol yapmışım ve yakıt tüketimi olarak 6litre yazıyordu.(aynı perf. ile GSR sürüşü 6.5lt. olurdu diye düşünüyorum.)
giderken 2.2 , 2.4 gosuken lastik basıncları yol sonun da 2.5, 2.8 gozukuyordu.



artıları:
Çok da hantal bir motor sayılmaz gosuktuğu gibi
tork ve ivmelenme çok iyi
frenler çok iyi (dönüşte dokunduğum ön fren diskleri sıcak değildi)
yol ve virajdaki güven hissi cok iyi
yol tutuş cok iyi
vites gecişleri oldukça rahat.


eksileri:
sürüş tarzı naked dan cok SS lere yakın (bileklerim ağrıdı)
aynalar titriyor
şaft ne kadar sessiz de olsa 2-3000 devir gibi şafttan gelen bir titreşim hissettim???(16000km de olmasından olabilir)
bmw de de 6000 devirde motorda bir titreşim başlıyor ve artarak devam ediyor.
hız gostergesinin ibreli oluşu kötü ve yüksek hızda okumak zor ve riskli.
korna ve sinyal iptal butonu oldukça kullanışsız.



sonuç: Naked da son nokta diyebileceğim sürüş keyfi veriyor. Motorun sahip olduğu torkun verdiği ivmenin etkisinin getirdiği adrenalini başka türlü tatmanız mümkün değil diyebilirim...