Agility125, ilk gördüğümden günden bugüne çok beğendiğim kibar bir scooter. Şehir içinde kullanmak için çok ideal. Kalitesiyle kendini ispat etmiş, kullanımı zevkli ve adı gibi çevik bir scooter. Kısmet oldu ve Agility125 satın aldım. Satın almaya gittiğim zaman Suzuki AN125 ile yan yana duruyordu ama kafayı Agility125’e taktığımdanmı bilmiyorum, Agility125 gözüme daha diri ve daha kibar geldi. Öğlene kadar toplandı ve bakımı yapıldı. Öğleden sonra 13:00 gibi teslim aldım.

Genel bakış
 

Selesine ilk oturulduğu anda boyunun normal bir scooter’dan yüksek olduğunu anlamamak mümkün değil. 1.78 m boyuma rağmen, şuan duraklama yaptığım anlarda seleyi tam ortaladığım zamanlar ayak parmak uçlarımla yere basmak zorunda kaldığım anlar oluyor. Fakat bundan şikayetçi değilim, aksine yüksekliğinden çok memnunum. 




Agility125’i 1000 km’dir kullanmama rağmen hala bazı zamanlar kendimi 50cc’lik bir scooter kullanıyormuş gibi hissediyorum. Bunun tek sebebi kasasının çok kibar olması. Zaten bu kadar kibar görüntüsü beni almaya ikna etmişti. Sade ve şirin gösterge tablosu, yuvarlak kibar aynalar, küçük sinyaller, dijital saat, Agility125 i temsil eden küçük ama önemli noktalar. 


Gelelim diğer detaylara;
 

Agility125 in aküsü ayaklarımı bastım yerde, yani ayaklarımın altında. Ayaklarımı bastığım yerde paspas ne yazık ki yok, biz her ne kadar paspas yapsak ta, orijinal bir paspas daha iyi olurdu.
 





Agility125’i diğer scooterlar dan ayıran bir diğer husus, arka tekerleğin tek maşa üzerine olması. (VFR800 den esinlenmiş olmalılar. 
  )



Agility125 in arka lastiğinin üzerinde ek plastik çamurluk mevcut. Sizi bilmem ama bu benim her motosiklette görmek istediğim bir durum. Böylelikle en başta amortisör dahil bir çok kısmın kirlenmesinin önüne geçilmiş oluyor. Agility125 arkada tek amortisöre sahip ve bu amortisör scooter’un sol tarafında yer alıyor. Böylelikle, gerektiğinde tekeri yerinden çıkarmak çocuk oyuncağı oluyor.
 

Koltuğun altında bir kapalı kask sığacak kadar torpidonuz mevcut. Ben kaskla birlikte eldivenlerimi ve ruhsatımı aynı yerde muhafaza edebiliyorum.
 







Yakıt Tüketimi
 

İlk gün deposunu fulledim. 5 lt yakıt deposuna sahip ve ilk 100 km sonunda tekrar deposunu fulledim. Ortalama yakıt tüketimi 11 ykr oldu. Tabii scooterun rodajda olduğu düşünülürse bu değer daha düşecektir düşüncesindeydim.Rodaj da olduğu için yavaş kullanıyordum ve buda az yakmasının en büyük nedenidir. Rodajdan sonra sakin kullanımda elde ettiğim bir diğer değer ise 100km de 9,7 ykr oldu. İçinizi rahatlatmak için şunuda belirteyim, ne kadar sert kullanırsanız kullanın, Agility125 ile 15 ykr'yi aşmanız şuan zor gibi. İleride benzin fiyatları ne olur bilmiyorum ama şuan benzinin lt si yaklaşık 3,15 - 3,20 ytl ve yakıt tüketiminin durumu bu. Ben km’de 14 ykr u geçemedim. Yakıt göstergesi kırmızıyı gösterdiği zaman depoda yarım litre ile 1 litre arası benzin kalıyor.
 

Frenler
 

Agility125’ te fren sistemi olarak ön fren disk, arka fren kampana. Frenleri bana hiç güvensizlik vermedi.
 

( Her ne kadar çin malı scooterlar gibi ABS fren sistemine sahip olmasa da… 
 )

Arka fren tek başına kullanıldığı zaman biraz yetersiz kalıyordu ama ilk bakımda arka freni kontrol ettirdim ve ayarlattım ve şuan daha iyi oldu. Ön fren görevini fazlasıyla yerine getiriyor ve her ikisi kullanıldığı anda frenleme çok başarılı bir hale geliyor. Yinede arka frenin disk olmasını çok isterdim. Disk frenlerde tel problemi de  ortadan kalkmış oluyor. Sonuç olarak fren konusunda Agility125 gayet başarılı, sizi hiç üzmüyor.
 



Kullanım ve Sürüş izlenimleri
 

Daha öncede belirttiğim gibi Agility125 e ilk bindiğinizde dikkatinizi ilk çeken kısım yüksek oluşu ve seri bir kullanım sergilemesi. Çabuk tepki veren gaz kolu ve frenlere sahip. Süspansiyonu çok sert, buradaki amaç yüksek hızlarda yola iyi tutunmasını sağlamak ama ülkemizin yollarını düşünürsek bozuk yollar için daha ideal bir durum. 60-70 km ve üzeri hızlarda scooterun direksiyonunda yoldan gelen bir silkelenme hissediyorsunuz. Ben bu durumun süspansiyonun sertliğinden olduğunu düşünüyorum. Esneme payı az olduğu için direksiyonda silkelenme yaratıyor. Agility125, amacının hız olmadığı düşünülürse buda önemli bir sorun değil. 
 

Aydınlatması için ise fena değil diyebilirim. Yine bir scooter için yeterli bir aydınlatmaya sahip. Gündüz uzun farı açarak dolaşıyorum ve gün ışında dahi uzun farla fark edilmemeniz imkansız. Aydınlatmadan bahsetmişken sinyallerdeki küçük ayrıntıyı söylemek istiyorum. Sinyal yaktığınız andan itibaren sizi sesli bir uyarı sürekli ikaz ediyor ve bu nedenle ne kadar dalgın olursanız olun sinyali açık unutmuyorsunuz. Yüksek hızlarda kafanızda kask varken bu sesi duymak pek mümkün olmuyor ama yinede çok iyi düşünülmüş bir özellik.
 

Bir defa ışıklarda sinyalimi yakmış beklerken yanımda duran minibüsün şoförü camı açarak sesin scooterdanmı geldiğini sordu, evet dedim ve sonra gülmeye başladılar. Sanırım bir süre aracın içinde sesin nereden geldiğini aramışlar. 


Şehir içinde kullanım rahatlığını zaten belirtmeme gerek yok , her scooter gibi park ve trafik probleminizi ortadan kaldırıyor. Pratik bir kullanım sağlıyor.
 

Lastiklere kısaca değinecek olursak, önde 120/70-12, arkada ise 130/70-12 lastiklere sahip. Virajları rahat alabiliyor ve güçlü frenleme yapılabiliyor. Geniş lastik Agility125 i daha dengeli kılıyor. Geniş lastiklerin hızlanmaya etkisi mutlaka vardır ama Agility125 ivmelenmede hiç hantal kalmıyor.
 

Aynaları yuvarlak, bir çoğunuz bilirsiniz en iyi görüş açısını yuvarlak aynalar verir. Benim sorunum montumun görüş açısını etkilemesi. Sanırım bunun tek sebebi ayna bağlantı demirlerinin boyundan kaynaklanıyor. Montsuz kullanımda aynalardan sorunsuz tam görüntü almak mümkün. 




Sonuç olarak
 

Uygun fiyatlı ve kaliteli, şehir içinde pratik ve ekonomik, aynı zamanda kısa mesafeli şehirler arası yolcuk yapabileceğim bir scooter arıyorum diyorsanız. Bence Agility125 çok uygun.
 

Herkese kazasız sürüşler dilerim.