5 Kasım 2012 Pazartesi

YAMAHA YBR 125


KÜÇÜK DEV UZUN YOLDA
Yamaha YBR125, 5.000 km testinde 
Vitesli motosiklet kullanmaya ilk kez adım atacaklar için en uygun araçlardan biri olan YBR125 ile şehir içinde 5000 km sürecek yeni bir teste başladım.
Şehir içi ulaşımda en ekonomik seyahat araçlarının oluşturduğu commuter sınıfının lokomotif modellerinden biri olan Yamaha YBR125 ile İstanbul trafiğinde deyim yerindeyse cirit atmaya başladım. 7.800 dev/dk.da 7.3 kW güç ve 6.000 dev/dk.da 9.5 Nm tork üreten 124 cc’lik hava soğutmalı motor; şehirler arası yollarda 80 km/s, bölünmüş yollarda 90 km/s ve hatta otoyollarda 100 km/s hız limitlerine kolayca ulaşabiliyor. 
Limitleri bir kenara bırakacak olursak; YBR125’in sürücüsüne verdiği en büyük deneyim şehir içinde özgürlük. Her gün yol aldığımız trafikte YBR125’in küçük hacmi ve büyük manevra yeteneği sayesinde, trafiğin kilitlendiği noktalarda boşluklardan yavaş da olsa durmadan yoluma devam edebildim. 
126 kiloluk bu motosiklet iyi bir sürücünün eli ayağı yerine geçerek her istediğini yapmaya hazır bir ulaşım aracı.  
Devir Hesap Kitap Devri
Dolu depo ile aldığım YBR125 ile 422 km yol kat ettikten sonra ilk kez benzin istasyonuna uğradım. 10,90 lt benzin alarak depoyu ağzına kadar doldurdum. Hemen hesaplayacak olursak bu 1 TL ile 10,55 km yol demek, bir başka deyişle 9,47 TL ile 100 km ya da 100 km'de 2,58 lt benzin. İlk hesap oldukça iyi görünüyor değil mi? Bir de ikincisini görün… İkinci kez benzin istasyonuna uğramam tam olarak 496 km sonra oldu! Ve bu defa depo 39,93 TL karşılığında 10,88 lt benzin aldı. Yine işi matematiğe dökecek olursak; 1 TL ile kat edilen yol 12,4 km’ye çıkarken; 100 km'deki benzin sarfiyatı 2,19 lt'ye düştü. Henüz hiçbir sorun çıkarmayan Yamaha YBR125 ile toplam 79,93 TL karşılığında 918 km yol kat ettim. Bakalım gelecek ay yeni bir rekora imza atabilecek miyiz?
Zaten ekonomik olan YBR125’in yenilenen karbüratörünün de etkisiyle yakıt verimliliği artmış.
Yazı-Fotoğraf: Ahmet Köseoğlu (Motoron)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Yamaha YBR125, 5.000 km testine devam 
Geçtiğimiz ay toplamda 918 km yol yaptığım YBR125 5.000 km testine bu ay da devam ettim. Yamaha'nın ekonomisiyle ön plana çıkan modeli YBR125 ile yakaladığım 1 TL ile 12,4 km (100 km'de 2,19 lt benzin) rekorumu tekrar yakalayıp yakalayamayacağımın hesabını yaparken benzine tam 3 kez zam geldi.
Hesap Kitap
Devam etmekte olduğum YBR125 5.000 km testinde 484 km sonra ilk kez benzin istasyonuna uğradım. Litresi 3,75 TL'den 41,59 TL karşılığı 11,09 lt benzin aldım. Böylece rekorum olan 496 km'de 39,93 TL'yi yakalayamadım. Ancak yakıt ekonomim 100 km'de 2,29 lt benzin olarak gerçekleşti. İkinci kez benzin istasyonuna uğradığımda ise 446 km yol katetmiştim. Bu defa litresi 3,78 TL'den 41,05 TL karşılığı 10,86 lt benzin aldım. Yakıt sarfiyatım 100 km'de 2,43 lt benzin olarak gerçekleşti. Toplamda bu ay 82,64 TL karşılığı şehir içinde 930 km yol kat ettim.
Kilometrenin yarısına yakın kısmının artçılı ve soğuk-yağmurlu hava şartlarının egemen olduğu bu kış gününde "Küçük dev" YBR125, beni hiç ama hiç üzmedi. 
Yazı-Fotoğraf: Ahmet Köseoğlu (Motoron)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Madem test ediyoruz; "şuna iyi davranmayı bir yana bırakalım" deyip YBR125'i de kendimi de zorlamaya başladım.
Uzun yol testini gerçekleştirdiğim Yamaha YBR125, 3.000'li km'lere ulaştı ve tıkır tıkır çalışmaya devam ediyor. Sıfır km'de hayatına başlayan YBR125; yağını değiştirdiğimiz 1.000 km bakımı (33,59 TL) haricinde hiçbir masraf çıkarmadı. Geçtiğimiz ay içinde bulunduğumuz mevsimin bize sunduğu nimetlerden yararlanıp YBR125'i yağmur-çamur demeden her türlü yol koşulunda test etmiştim. Bu ay testi bir üst basamağa taşımaya karar verdim ve YBR125'e iyi davranmayı bir yana bırakıp limitleri zorlamak istedim.
Kartepe
1500-1600 m rakımlı Kartepe'nin buz gibi ve hatta karlı yollarında YBR125'i denemenin çok farklı bir tecrübe olacağını düşünerek kendimi yollara vurdum. Hazırlıklı davranıp kış lastiklerini taktığım YBR125'e bu yüksek rakımda rölanti ayarı yapmak gerekiyordu. Neyse ki manual olarak kolayca yapılabilen ayar sayesinde sıkıntı çekmeden rölanti ayarını yapabilmiştim. Ardından karla kaplı bazı sert alanlarda yavaş gaz kontrolü ile yol alabildim. İşin en güzel tarafı dağın virajlı yollarından aşağı doğru indikçe ısınan hava ve YBR125'le yaşadığım inanılmaz keyif olmuştu. Virajlı yolları seviyorsanız, Kartepe'nin çeşit çeşit ve manzaralı virajlarında motosiklet kullanmanızı tavsiye ederim.
Yazı: Ahmet Köseoğlu (Motoron)
Fotoğraf: Çiğdem Erel  

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Geçtiğimiz ay karla kaplı zeminde YBR125'i test etmek için Kartepe'ye doğru yola çıkmış ve bu izlenimlerimi sizlerle paylaşmıştım.
Bu ay ise mutluluğu uzaklarda aramama gerek kalmadı; İstanbul'a senenin ilk karı yağdı ve kısa süreli de olsa bu mutluluğu yaşamak için tüm korumalı ekipmanlarımı giyip kendimi yollara vurdum. Yamaha YBR125'in sol tarafında deponun hemen altında bulunan jiglesini çektim, vitesi boşa alıp marşa bastım. 5 gündür soğukta yatan 125 cc'lik motor çalıştığı anda "Nerelerdesin?" der gibiydi.
Karla kaplı yollarda YBR125 ile nerede hiç basılmamış / bozulmamış, düz bir örtü varsa tam ortasından geçip lastik izlerimi bıraktım. O da ben de biraz üşüdük, ancak tüm bu yaşadığım keyif her türlü zorluğa değdi doğrusu.
Yakıt ekonomisi, kullanım kolaylığı, sıkışık trafikte hayat kurtarması ve hiç problem çıkartmaması ile YBR125 testten geçer not aldı.
Yazı: Ahmet Köseoğlu (Motoron)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Yamaha YBR125 ile 5.000 km testimiz sona erdi. Küçük dev ile ayrılık vakti geldi çattı...
Yamaha'nın küçük devi YBR125 ile 5 ay önce başladığımız 5.000 km uzun yol testi bu ay itibariyle sona erdi. En soğuk kış günleri ve bitmek bilmeyen yağmurlu havalar da dahil olmak üzere; yağmur, çamur, soğuk demeden testimizi sonuçlandırdık.
5.000 km boyunca YBR125'in 1 lt hacimli motor yağını iki kez değiştirdim. Ayrıca testimizin kış aylarına rastlaması nedeniyle de standart lastiklerini kış lastikleri ile değiştirdim. Testin yaklaşık 2.000 km'si artçılı olarak yol aldığımız 5.000 km boyunca YBR125'e lastik, yağ ve benzin dışında hiçbir harcama yapmadım. Saat gibi çalışan YBR125 bize ekstra bir masraf çıkarmadı.
Motosikletlerin hız limitlerinin şehirlerarası yollarda 80 km/s, bölünmüş yollarda 90 km/s olduğu göz önüne alınırsa; YBR125 ile en çok kullandığım hız aralığı olan 80-90 km/s kuralının tam da YBR125'e uygun olduğu söyleyebilirim.
Şık ve sportif özgürlük
Yamaha YBR125, 2010 yılı itibariyle yenilenen yan karenajları, ön far ve kuyruk bölümü ile oldukça sportif bir görünüme sahip. YBR125'in debriyajı gayet hafif ve sol eli yormuyor. Debriyaj kavramasının hissine alışmak oldukça kolay. Fren manetini 3 ya da 4 parmakla sıktığınızda önde yer alan 220 mm'lik tek pistonlu disk en zor koşullarda dahi durmayı sağlıyor. Sele konforu hem benden hem de artçıdan geçer not aldı. Sportif gösterge paneli ise gayet okunaklı.
Şık ve büyük motosiklet izlenimi veren görünümü ve yakıt ekonomisi ile Yamaha YBR125, uzun yol testimizi başarıyla tamamladı.
Ekonomi
5.000 km süren testimiz boyunca 467,69 TL karşılığında 119,30 lt benzin aldım ve bu 119,30 lt benzin ile 5.000 km (tam olarak 5.012 km) yol kat ettim. Böylece test boyunca 100 km/benzin ortalamamız 2,38 TL olarak gerçekleşti. Kısaca, YBR125 ile 1 TL karşılığı 10,71 km yol almışım. Bir otobüs biletiyle karşılaştıracak olursam; YBR125 bir otobüs bileti ücreti karşılığı (1,75 TL) iki kişiyi 18,75 km yol götürebiliyor. Bu şekilde bakıldığında YBR125 otobüs hattını kullanmaktan çok daha ekonomik olduğu gibi; hem istediğiniz yere sorunsuz getirip götürüyor hem de tıkanan trafik nedeniyle zaman kaybettirmiyor.
Yazı-Fotoğraf: Ahmet Köseoğlu (Motoron)