5 Kasım 2012 Pazartesi

HYOSUNG KARION RT125


Olcay Avşar tarafından yazılmıştır.

Hyosung Karion (RT125) [test]

Haşarı çocuk, Eğlence aleti, İki ruhlu oyuncak : Hyosung Karion


MOTOR TİPİ : 4 Zamanlı 4 Sübap Hava Soğutmalı

MARŞ : Elektrikli ve Kick Startlı

HACİM : 124.5cc

BEYGİR GÜCÜ : 12 hp

SİLİNDİR ADEDİ : 1 Adet

UZUN. x GEN. x YÜK : 2085x840x1125mm

TEKERLEK MESAFESİ : 1350mm

YERDEN YÜKSEKLİĞİ : 230mm

AĞIRLIK : 125 kg

VİTES YAPISI : 5 Vites

FRENLER : Ön disk , Arka tambur

LASTİKLER : 130/80-18 66P ön , 180/80-14 78P arka

YAKIT TANKI : 8 Litre




Araç ilgi çekici ve bence muhteşem bir görüntüye sahip, bu paraya bu ilgiyi satın almanız imkansız 

125 cc ve 12 hp olan motor gücü tek kişi ile asla sorun çıkarmıyor, rüzgarsız havada tek kişi (70 kg) yapabildiğim hız 120 km/h. İki kişi ile yüksek hızda iken (100 km/h gibi) tırmanma şeridine başladığınızda hızda kayıp yaşanıyor ama bu diğer 125 cc (4 zamanlı) motorlara göre daha az. Performansı test ettiğim 125 ve 150 cc diğer motorlara göre tatmin edici.

Motorun frenleme kabiliyeti çok iyi, arka fren kampana olduğu halde oldukca rahat ve etkili.

Viraj kabiliyetini ise ben değil riva gezisine katılanlar anlatsın, özellikle akalteke'den yorum bekliyorum 

İşçilik kalitesini anlatmama gerek yok sanırım, Hyosung u çinlilerle karıştıran ve ne olduğunu bilmeyen varsa bi araştırsın lütfen. Bu arada bir not, bu tipde (normal teker normal cross) olan RX 125 motoru BBRR (barış abi) marmarisde yaklaşık 3-4 yıldır tepe tepe kullanıyor. O motorda 125 cc, ve barış abim yaklaşık 130 kilo 

İlginç olan bir diğer konu ise, oldukca rahat ve yumuşak bir yaylanmaya sahip olan amortisörler virajlarda nasıl bu kadar performans gösteriyor anlamadım. Gerçi o koca tekeri bana taksalar bende öyle yatarım virajda 

Araç tam bir DUALPURPOSE (iki amaçlı) , benim iş yerim organize bölgesinde ve otobana çıkana kadar caddeyi kullanmıyom. Dağ tepe çimen hoplaya zıplaya gidiyorum, trafikte ve araba içindeki insanların "bu manyak ne yapıyor" tarzında ki bakışları çok hoş 


Sonuç olarak, başlangıç yapacak ve kalite arayanlar için ideal. Şehirde yaşayan ve cross sevenler için mükemmel. Aletin şeklini beğenipde almayı düşünenler ise hiç beklemesinler..

Ve son bomba bu motor için Global Motor'dan sitemiz üyelerine özel bir indirim alma ihtimalimiz var. Zaten çokdandır zam yapılmadı ve kur farkları yansıtılmadı, birde bu fiyat üzerinden indirim alırsak süper olur. Aklımda başka motor olmasına rağmen ben bile bi tane almayı düşünüyorum.