5 Kasım 2012 Pazartesi

HYOSUNG MS3 250


Gürkan Anbarlı tarafından yazılmıştır.


Moto Test bölümümüzde yeni test konuğumuz segmentinde teknik özellikleri ve fiyatı ile tüm dikkatleri üzerine çeken Hyosung MS3 250.

 

Türkiye yollarına nihayet çıkan Hyosung MS3 250 test motorunu 1.000 km de aldık ve 500 km boyunca kar hariç her türlü yol ve hava şartında test etme fırsatı yakaladık.
 


 

Gücünü sunması bakımından oldukça cömert olan MS3'ü kullanmaya başladığımız daha ilk kilometrelerde farkettiğimiz ilk gelişme düşük hızlarda aracın son derece dengeli olması ve araca hakimiyetin kolay olması idi.
 

 

Tipik maksi scooter çizgilerine sahip MS3 özellikle sahip olduğu ön cam ile yüksek süratlerde sürücüyü rüzgardan başarıyla koruyor. Hyosung MS3 250 'ye hakimiyette ki kolaylık özellikle virajlarda aracın kullanımından aldığınız keyfi en üst seviyeye çıkartıyor. 250 cc bir maxi scooter olmasına rağmen emsallerine oranla oldukça yüksek bir performans sunan MS3 iddialı fiyatı ile şehrin yeni gözdesi olmaya aday.
 

 

ÖZELLİKLER
 

Otomotiv stili gösterge panelinde analog devir göstergesi ve hız göstergesisinin yanı sıra LCD gösterge paneli, ışık gurubu, enjeksiyon ikazı (FI), yağ ikazı. LCD gösterge paneli üzerinde ise km sayacı, benzin göstergesi, hararet göstergesi, tripmetre ve saat bulunmakta.
 

 

H7 55WX2 Halojen ampüllerle güçlendirilmiş farlar gerek uzun gerekse kısa hüzmelerde oldukça tatmin edici. LED'li sinyal ve stop gurubu ile oldukça modern çizgilere sahip araçta birde dörtlü ikaz mevcut bulunmakta.
 
 
 Aracın sele altı bölmesine bir kask, bir yağmurluk, mont ve eldivenlerim sığdı. Ayrıca aracın otomatik jiklesi ile motoruna sele altında ki bir kapaktan erişmek mümkün. 

 

Aracın frenlerine gelince, önde çift, arkada tek disk kullanımı ile rakiplerinin önüne geçen Hyosung MS3 250 sunduğu kombine fren sistemi ile gücünün yanı sıra sürücüyü tatmin edecek bir frenleme yeteneğinede sahip olmuş.
 

 

Üstten çift egzantirikli (DOHC), tek silindirli, dört subaplı, su soğutmalı motora sahip aracın yakıt deposu 9 litre. Enjeksiyon sistemi ve Euro3 normlarına sahip araç yakıt yakmada cimri olduğu kadar çevre dostuda bir profile sahip. 24 bg güce sahip motoru ile 155-160 km/s süratlere çıkabilen araç 7.000 devirde 21.2 Nm tork sağlamakta.
 

Aracın kornası trafikte seyir esnasında belli hızların üzerinde pek çok scooter ve motosiklet modeli gibi yetersiz kalmakta. Özellikle İstanbul trafiğinde ki sürücülerin kornalarını güçlendirmesi oldukça faydalı olacaktır. 


 

Aynalar aracın yollara çıkmasından evvel en büyük soru işareti olmuştu. Aslında pek çok firmanın teşhir ürünü gibi MS3 250 'de fuarda İstanbul 'u ziyaret ettiğinde standda ki yerini aynasız almıştı. Aracın aynaları son derece modern çizgilere sahip olan ve aynı zamanda GT 250R ve GT 650R modellerinde de kullanılan köşeli aynalara sahip. Ben işlevsellik adına daha çok yuvarlak hatlı aynaları tercih etsemde bu aynalar MS3'ün modern çizgisini tamamlayan bir unsur olmuş.
 

 

2126 mm uzunluğa, 766 mm genişliğe ve 1375 mm yüksekliğe sahip MS3 790 mm sele yüksekliğine sahip. 1.85 m olan boyumla ayaklarımı uzatarak rahat bir sürüş yaptım. 


 

Araçta 120/70 13 53S ön 140/60 - 14 64S arka Shimko marka lastik bulunmakta. Kuru zeminde gayet başarılı olan lastik ile yağmurlu havada yaptığım sürüşte lastikler tam ıslanmamışken kapalı bir yolda yaptığım deneme amaçlı hızlı ivmelenmelerde arka tarafta gezinme oldu. Lastiklerin tamamen ıslanması sonrası aracın lastiklerinin performansı ise %60-65 oranında artış sağlıyor. 


 
 

Sol tarafta sağ - sol sinyal, uzun - kısa far anahtarı, selektör ve korna bulunmakta. Sağ tarafta ise marş, dörtlü flaşör, motor açma kapama düğmesi bulunmakta.
 

Aracın diğer dikkat çeken özelliği ise gelişmiş vibrasyon önleyici sistemi ile güç ünitesinin yarattığı vibrasyonu pek çok devirde sürücüye yansıtmaması. MS3'ün egzozu oldukça sportif bir sese sahip ve motorun çıkardığı ses oldukça gür ve bir maxi scooter için çok etkileyici.
 

35mm iç tüplü Teleskopik ön çatal, 85mm lik açılma-kapanma mesafesi sayesinde spor performansıyla konforlu sürüşü bir arada sunabiliyor. Çift şok emiciler, ayarlanabilir hidrolik geri yükleme özelliği sayesinde, virajlarda gereksiz yaylanmaların önüne geçebiliyor. 


 

MS3 'ü yaza oranla biraz daha serin havalarda kullandığımdan hararetle ilgili net bir ölçüm yapamadım. Ancak araçta kullanılan yüksek kapasiteli radyatör ve motor sıcaklığına bağımlı çalışan termostatik kontrollü fanın aracın güç ünitesinin soğumasında yeterli olacağı kanaatindeyim.
 

 

Gerek artçı gerek sürücünün konforu seyir esnasında oldukça yeterli, özellikle sürücünün (benim boyuma yakın olanların) ayaklarını ileride tutması araca daha fazla hakim olmanızı sağlıyor. Artçı için dizayn edilen tutamaçlar motorun çizgisini tamamlamasının yanı sıra artçıya güvenli bir yolculuk yapması için olanak sağlıyor.
 

 

Elektrikli cihazları (örneğin pda, cep telefonu vb.) şarj etmek için bir adet güç soketi kullanıma sunulmuş. 



Kolay kullanımı, düşük yakıt sarfiyatı, yüksek gücü ve emisyon değerlerine uyumluluğu ile tam bir şehirli olan MS3 sahip olduğu vibrasyon önleyici balancer (dengeleyici) ile yüksek süratlerde dahi konforlu bir sürüş yapmanıza olanak sağlıyor. 165 kg kuru ağırlığa sahip MS3, siyah, gri ve mavi renklerde satılmakta ve fiyatı kdv, ötv dahil 6.900 ytl.
 

 

ARTILAR
 
Enjeksiyon Sistemi
Ön çift disk fren ve kombine fren sistemi
Vibrasyon önleyici sistem
Devir göstergeli gösterge
Euro3 normlarına uygunluk
DOHC güç ünitesi, güç
Fiyat

EKSİLER
 
Küçük yakıt deposu (9 lt)
Yakıt deposu ağzının küçüklüğü
İşçilik kalitesi İtalyan ve Japon emsallerinin altında
Korna

 

TEKNİK DETAYLAR
 

Motor Tipi DOHC, 4 Sübap, Sıvı Soğutmalı
 
Çalıştırma Sistemi Elektrik
Hacim 249 cc
Silindir Adedi 1
Maksimum Güç 24 hp
Maksimum Tork 21.2 Nm / 7000rpm
UxGxY 2126 x 766 x 1375 mm
Tekerlek Mesafesi 1451 mm
Yerden Yüksekliği 125 mm
Ağırlık 165 Kg
Vites Adedi Otomatik
Ön Fren Çift Disk
Arka Fren Disk
Ön Lastik 120/70 13 53S
Arka Lastik 140/60 - 14 64S
Sele Yüksekliği 790 mm
Yakıt Tank Kapasitesi 9 lt
Akü 12V 12Ah