5 Kasım 2012 Pazartesi

KANUNİ WİNDY 125


Olcay Avşar tarafından yazılmıştır.

Kanuni Windy 125 (Commuter) [test]



Merhaba arkadaşlar, MT yönetimi olarak yeni çıkan marka ve modellerin test sürüşlerini yapıp siz değerli üyelerimizi merak edilen konular hakkında tarafsız ve doğru olarak bilgilendirmek istiyoruz. Bu amaç doğrultusunda firmalar ile görüşerek sizler için araçları test etmeyi talep etmekteyiz, bu talebimize olumlu yanıt veren her markanın model/modellerinin test sürüşlerini bundan sonra bu sayfalarda bulabilceksiniz. Talebimize hızlı bir şekilde cevap veren KANUNİ firmasının Windy 125 modeli ile ilk test sürüşümüze başladık. Umarız ilgili motosiklet meraklılarına yardımcı olabiliriz.
>>>>>>>>>>>

Motor : 1Silindir.4Zaman
 
Silindir Hacmi : 124 cm3
Silindir Çapı ve Strok : 124 cm3
Sıkıştırma Oranı : 9,0:1
Maks. Güç : 10,88HP/8500dev./dk.
Maks. Tork : 8,5Nm/7500dev./dk
Soğutma Sistemi : Hava
Çalıştırma : Elektrikli/Pedal
Ön Fren : Disk
Arka Fren : Tambur
Yağlama Tipi : Yağ pompası
Ateşleme : CDI
Akü : 12V/9A
Ön Süspansiyon : Teleskopik
Arka Süspansiyon : Gazlı çift amörtisör
Yakıt Tankı Kapasitesi : 16L
Ön Lastik : 1,6×18
Arka Lastik : 1,85×18
Boyutları : 2075×725×1145
Ağırlığı : 120 kg
100 km'de ort. yakıt maliyeti : 2,7 lt.


Aracı yaklaşık 
23.000 km de Kanuni UYSALLAR'dan teslim aldım. 1 hafta boyunca yaklaşık 350-400 km test edeceğim.

 

İlk yapmam gereken şeyin performans testi olduğunu tahmin etmişsinizdir, aracı teslim aldıktan sonra doğru E-5'e.
 
Aracın hızlanması tatmin edici boyutta, hatta gaz koluna alışana kadar yürüme hızında ilerlerken hızlanmak istediğinizde kendini aniden öne fırlatması rahatsız bile etti 
Haliç Köptürüsü üzerinde (rüzgarlı) ulaşabildiğim son hız *115 km/h , köprüyü bitirdikten sonra Okmeydanı rampasını tırmanırken her 125 cc gibi hıznı azaltmaya başladı. Rampayı bitirmek üzereyken koruyabildiği hızı *85 km/h idi.

Ertesi sabah TEM otoyolunda ulaşabildiğim son hız (normal oturuş pozisyonunda) yine *
 115 km/h idi, rüzgar direncini azaltmak ve aracın en fazla ne yapabileceğini öğrenmek için motorun üzerinde doğru hafif yattım (Yalan, sabah saat 06,30 üşümüştüm  ) bu şekilde aracın yaptığı hızı *125~128 km/h olarak gördüm.

(*) : Km saatin doğruluk payını henüz test etme imkanı bulamadım, fakat km sayacı (kat ettiğiniz yolu gösteren sayaç) doğru gösteriyor 
 En kısa zamanda saatin doğruluğunu da test edeceğim.

 

 

 

 

Her 125 cc tek silindir motorda olduğu gibi biraz vibrasyon var, ortalama 100 km/h de 7000 devir çevirirken gayet stabilize gidiyor. Öyle çok büyük bir rahatsızlığı yok.
 

 

Motorda arka amortisörler gazlı kullanılmış, acaba faydalı mı diye semtimizin yufkacısını artcı olarak aldım (kendisi yaklaşık 150 kg) sonuç gayet başarılı, amortisör hala sağlam 


 

Vites göstergesi vitesli motor acemileri için yararlı olacaktır, göstergeler sade ve yeterli ama keşke bir tane saat koyulsaydı.
 

 

Aracın yakıt tüketimini 
100 km de ortalama 2,3 Lt. olarak tespit ettim, doğruluğunu tekrar deneyeceğim (bu konuda şaşırman imkansız ama yinede tekrar deneyeceğim) Hangi koşullarda bu sarfiyatı yaptığını merak ederseniz ortalama olarak aşağıda yazıyorum;

Yaklaşık 40 km TEM otoyolunda 100 km/h 7000~7500 devir
 
Yaklaşık 25 km E-5 ve E-6 otoyolunda 70~90 km/h 5000~6500 devir
Yaklaşık 10 km şehir içi yollarda ~70 km/h ~5000 devir
yaklaşık 25 km TEM otoyolunda 80 km/h 6000~7000 devir



 

Aşağıdaki resimde gördüğünüz virajı ilk denememde 
50 km/h 2. denememde 60 km/h ile çok rahat bir şekilde alabildim (kuru zemin)

Aracın km saatini de test ettim, 90-100 km/h ile giderken ortalama olarak 3~5 km fazla gösteriyor. %3-5 şaşma büyük bir rakam değil aslında, %20 eksik - fazla gösteren bir sürü motor biliyorum 

km saatinin doğruluğunu test edebilmek için kendimi nasıl tehlikelere attım bilemezsiniz, 90-100 km/h ile giderken araçların şoför tarafına yanaşıp km saatine bakmak gerçekten çok zor oluyor 

TEST SONUCU : 


Dizayn : 
Aracın görüntüsü ve dizaynı oldukça hoş, commuter e binen her kullanıcının beğeneceğine eminim. Görüntüde ki hoşuma gitmeyen tek tarafı kafa grenajının arkadan (iç tarafı) görünüşü oldu. Sizden başkası görmüyor ve normalde bir sorun değil aslında ama benim gibi simetri hastalığınız varsa takıntı yapıyorsunuz 

Performans : 
125 cc ye göre hızlanmasıda son hızıda oldukça doyurucu.

Konfor : 
Oldukça rahat ve kıvrak bir kullanımı var ama yüksek devirlerdeki vibrasyon uzun süreli kullanımda rahatsız edebiliyor.

Yakıt : 
Mükemmel derecede az yakıt harcıyor, bir çok modelin fabrika verilerinden bile az yakıyor (bilirsiniz araçlar genelde fabrika verilerinden daha fazla yakarlar) Hatta kendi fabrika verisinden bile az yaktım  Demek ki bende var bişey. Ama emin olun yakıt testi yaparken az yaksın diye psikolojik olarak etkilenmedim, normal şekilde kullandım.

Dayanıklılık : 
Araç 23 bin km de, 38 bin olanınıda gördüm. Boya aksamında ve plastik parçalarında zaman aşımından dolayı herhangi bir yıpranma yok, gördüğüm tek hata amortisör gaz tüplerinin üzerindeki sarı boyanın dökülmesidir (ki altında nikelaj var dökülsün bence daha iyi  Bazı parçalardan zırıltı sesleri geliyor, araç test motoru olarak kullanıldığı ve tek bir ilgileneni olmadığı için normaldir. Kişisel kullanımda bu sesler tek tek tespit edilip çok koılay bir şekilde giderilebilir.