5 Kasım 2012 Pazartesi

BMW K1200R


Arkadaslar gecen sene kullandigim vede hala agzimin tadi damagimda kaldigi
BMW K1200R 'le yasadigimi sizinlede paylasmak istedim.
Arada sirada gene elime gecen bu motoru büyük zevkle kullaniyorum cok mükemmel. Umarim begenirsiniz.


Arkadaslar Almanya’da görülmemis sicaklar yasaniyor,
bir kac haftadir yagmur da yagmiyor
yollar temiz ayrica asfalt sakiz gibi yapisiyor
yani Motorla gezmek icin en ideal sartlari yasiyoruz.
Bu güzel günlerin sevincini yasarken gelen bir telefon beni daha cok sevindirdi

Beni arayan arkadasim, yaptiklari test ve deneme sürüslerinden sonra, hem is hem gezi olsun diye beni geziye cagirdi.
Ellerinde bir BMW K1200R oldugunu ve
bana bu motoru vereceklerini söyledi ayrica
’’kararini cabuk ver yoksa motor seni beklemez’’ dedi.
Beni taniyan bilir, isin icinde gezmek oldugu zaman fazla düsünmem

Bizim sirketin ABS sorumlusu olan arkadaslari da toplayip, sirkete ait olan test pistinde bulustuk.
Bize bir test gününün nasil gectigini gösterdiler ve ayrica bizim ABS ve Lastik test pilotlariyla tecrübelerini, calisma sekillerini karsilastirdilar.
Benden standart bir pilot olarak bu malzemelerle nasil uyum saglayabildigimi ögrenmek istediler.
''No Problem hersey kontrol altinda''

Motoru teslim alacagim yere gittigimde, sirayla her tür BMW motoru
dizili duruyordu.
Enduro’sundan Touring motoruna kadar, her model vardi. Ama tek bir tanesi gercekten
benim hosuma gitmisti. Bakisi sanki ben cok aksiyim diyordu…
Evet K1200R dergilerde gözüktügü gibi degil, orjinal hali mükemmel.
Hem cok güzel hem de tam o tip motora yakisacak sekilde
cok agresif. ( Aramizda kalsin BMW’nin en begendigim motoru bu. )
Üstüne oturunca görünüsünden de rahat bir motor. Fren, debriyaj ve göstergeler;
hersey aranan yerde. Ayakliklar, arti oturus pozisyonu bana cok uygun .
BMW’ciler kusuruma bakmayin ama su sinyal sisteminize bir türlü alisamiyorum ve neden bu secimi uyguladiginizi da hala cözemedim 

Yola ciktigimizda kendi kendime sinyal vermemeye karar verdim cünkü gercekten cok karistiriyordum
Sinyallere ugrasa ugrasa alistim.
Bu motor icin evet 250 km/H, 260 km/H yada 270 km/H
veya daha fazlasi WOW yani bunlar hic problem degil.
Birde bana inanmayacaksiniz ama motorun önündeki kücücük cam rüzgari gercekten önlüyor
Yüksek sürat yapmak hic problem olmuyor.
Tabi ki deri kiyafetler sart…
Inanin motorun gücüne, torkuna hele hele Otobandaki hizina hala sasiriyorum.
BMW agir, yavas veya hantal diyen Race kullanan arkadaslara DIKKAT derim!..Bence bu motor iki kisilik bir silah
Virajli karayollarinda cok kivrak ve amartisörleri müthis calisan bir motor. Hele hele
ayarini Spor’a cevirince sanki virajlar düzeliyor .Gazi istedigin gibi acabiliyorsun. GERCEKTEN MÜTHIS….
Ön teker ve arka tekerden aldigim his cok güvenc verici

Gazi acmaktan bahsedince beni virajli yollarinda tek rahatsiz eden, virajin icinde gazi acinca gelen bir sallanti.
Bu bütün cizgiyi bozuyor. Bizim arkadaslar ”Bu normal” diyor.
Her zincirsiz motorda varmis. Ama yavas,
ama hizli hic fark etmiyor her gaza dokunuldugunda,
yani agirlik bindigi zaman bu olay ortaya cikiyor. Beni cok rahatsiz etti. Anca gazi cok gec ve asiri dikkatli bir sekilde actigim zaman,
yani motora agirligin ilk bindigi an tam gaza yükleniyordum.
Bu sekilde problemi biraz kücültebiliyordum.
Aynalar pek birsey göstermiyor. Bence oraya da BMW`nin bir el atmasi lazim.
Birde kücük bir kritik noktam daha var oda yakit. Benim görüsüme göre biraz fazla benzin yakiyor ama bunun icinde
Test pilotlari motorlarda yapilan denemelerden sonra normal oldugunu söylediler. hmm

Ben kullandigim 3 gün icinde birseyi tekrar ögrendim
BMW bu motorla büyük bir adim atmis ve gercektende dogru yoldalar.
Ayrica hayatimda bu kadar asiri hizli ama rahat yolculuk yapmadim.
3 Gün icinde motoru baya hirpaladik ayakliklari sürte sürte bitirdik

Benim begenip begenmedigim noktalari
söyle aciklamak istiyorum:

BMW K1200R

Artilar:

+Dizayn cok güzel ve agresif
+Oturus pozisyonu
+Frenler
+Amartisörler ve ayarlari
+Motor gücü ve torku
+Kullanisi ve kivrakligi (Lastik secimi cok önemli, yanlis lastik fark ediyor)
_______________________________________________

Eksiler:

-Fiyati
-Sinyal kullanimi
-Aynalar
-Yakit