5 Kasım 2012 Pazartesi

KANUNİ TİGER 250



Enduro'yla geçen 2 haftanın ardından kendi motosikletimle bir süre hasret giderip, 2 hafta kadar da Kanuni motosikletlerin büyük ağabeyi Tiger ile yollardaydık. Elimden geldiğince sürüş izlenimlerimi paylaşmaya çalışacağım.

Kuralkan yine oldukça hızlıydı ve test motosikleti konusu konuşulduktan yarım saat-1 saat sonra bana dönüp istediğim zaman teslim alabileceğimi belirttiler. Motosikleti teslim alacağım kişinin ise Zaman gazetesi için motosikleti test eden sitemizin de üyesi 
borty olduğunu öğrenince daha da sevindim, ve borty'nin Acıbadem'deki cafesine doğru yola çıktım ve keyifli bir muhabbetten sonra motosikleti teslim alıp eve dönüş yolundaydım.
Ben özellikle uzun sisybarı ve ilginç, kıvrımlı motor koruma demirlerine meraklıydım Tiger'ın, fakat bunlar standart aksesuarlar olmadığından test için temin edilen modelde de yokmuş.


borty'nin de anlatımıyla öncelikle gösterge panellerini ve kumanda kollarını incelemeye başladım. Farın üzerinde sadece tripmetre&odometre içeren ve vites göstergeli bir kilometre saati mevcut, devir göstergesi ise deponun üzerie yerleştirilmiş.


Sol kumanda koluna uzun/kısa far switch'i, sinyal switch'i, korna, jigle ve dörtlü flaşör kolu yerleştirilmiş, dörtlü flaşör koymak güzel bir düşünce olmuşsa da her fren yapışınızda stop lambasına bağlı olduğundan yanmaya başlayan sinyallere alışamadım doğrusu.


Sağ kolda ise engine run/off switch'i, ateşleme düğmesi ve kapalı-park-far konumlu anahtar bulunuyor.


Üzerinde 400'den fazla kilometre katedeceğim Tiger'da ilk hareket anında kendini hissettiren; kalkış için gaz elciğinin cömertçe çevirilmesi gerektiğiydi. Kısa süren o yolculuk boyunca ise özellikle Tiger'ın sesine hayran kaldım, iki tarafa yerleştirilmiş çift egzozdan çıkan tok ve iilgi çekici bir sesi var Tiger'ın.



Daha sonraki günlerde Tiger'la aldığımız yolları uzatmaya başladıkça artan hız değerleri de gelmeye başladı. Düz yolda Tiger alışılmışın dışında bir hıza çıktığınızı hissettirmeden ve çok da uğraşmadan 140-150 km/h gibi hızlara ulaşıyor. Bu hıza çıktığınızı ise titremesi rahatsız eden gidondan anlıyorsunuz. Her hızda ve her devirde var olan vibrasyon özellikle yüksek hızlarda verdiği rahatsızlığı artırarak dayanılmaz bir el bırakma isteğini de beraberinde getiriyor. Titreşimli dediğim kardeşi Enduro'dan sonra Tiger bu hızlarda titreşim nedir gösteriyor ve Enduro 200'ün titreşimini arattırıyordu. Ama hız sınırları içerisinde keyifli bir yolculukta, bu derece rahatsızlık hissetmeden ani hızlanma ve sollamalarda ise son derece rahatça altınızdaki gücü kullanarak seyredebiliyorsunuz.

Tiger'ın iddialı olduğu bir konu da fren konusu, çift diskli ön fren ciddi anlamda iyi frenliyor ve alışmak zaman alıyor. Ayağınıza göre ayarlanabilen vites pedalının ulaşımı ve kullanımı oldukça rahat. Modelde mevcut olan bir diğer şey de kolutk altı bölme, arkadan anahtarla açılan ve havaya kalkan tüm koltuğun altında pek de büyük sayılmayan, fakat içine avadanlık ve el kitapçığının konulabileceği plastik bir bölme var.
 

Yakıt sarfiyatı konusunda ise haklı olarak Tiger kardeşlerinden biraz daha açgözlü, devirli kullanımlarda ise teknik verilerinde verilen 3,86L/100km değerinin de üstüne çıkarak 4L/100km'yi bile zorlayabiliyor.
 
El kitapçığında bir sayfada benzin lambası yandığında depoda 1,2 L yakıt kalmış olacağı, bir diğer sayfada bunun 1,6 L olacağı yazılı, bu karmaşanın arasında yolda kalmak kaçınılmazdı tabii ve pet şişedeki yedek benzine muhtaç durumda kaldık 1 kere. Ayrıca Tiger'ın benzin musluğu alışılmış olduğu gibi 3 kademeli(açık-yedek-kapalı) değil sadece 2 kademeden oluşuyor.

Sele konusuna geldiğimizde ise kesinlikle Tiger üzerinde rahatınız yerinde olacak. Konforlu seleye arka süspansiyonun etkisi de eklenince yol boyunca üzerinde, evinizde, kendi koltuğunuzdaymış gibi rahat edecek ve köprü üzeri gibi sarsıntılı yollarda atlı karıncadaymış hissi veren yaylanmayla eğlenebileceksiniz.
  Yolcunun görüşlerine geldiğimizde ise selenin konforundan memnun olduğunu fakat aldığı rüzgarın etkisinden ve titreşimden kaynaklı rahatsızlıktan bahsediliyor. Bu arada sürücü ise kesinlikle arkasındaki yolcunun varlığından rahatsız olmuyor.

Kısacası motosikletin türünün ve amacının farkında olarak çok çok yüksek hızlar ummayarak keyifli, konforlu yolculuklar peşindeyseniz, bunun yanı sıra yolda da tıkanmamak, ezilmemek istiyorsanız, sollama ve gerekli durumlarda ivmelenmelerde etkili, yol boyunca da rahat ve ilgi çekici Tiger sizin tercih edebileceğiniz bir motosiklet.