1 Aralık 2012 Cumartesi

HONDA ANF 125İ INNOVA

http://www.deretepe.net  DEN ALINMIŞTIR.

Geçen sene aldığım motosikletim Honda ANF125i (İnnova) 125 cc, 4 zamanlı, enjeksiyonlu, commuter tipi bir motosiklettir. Yaklaşık bir senelik kullanımım boyunca motosikletimden oldukça memnun kaldım. Şehir içi için daha uygun olan İnnova uzun yola da gitmiyor değil. Sadece otoyolda biraz küçük kalıyor denebilir. Yüksek hızlarda yola biraz daha sağlam yapışma ve daha fazla hız ihtiyacı hissediyorsunuz. Zaten ağırlıklı olarak şehir içinde kullanıldığı için problem olmuyor. Yüksek motor hacimli araçların tersine (örn. otomobiller) uzun yolda yakıt sarfiyatı şehir içine nazaran daha fazla olmakta. Sebebi ise hızlı gidebilmek için sürekli yüksek devirde kullanılması. Örnek vermek gerekirse şehir içinde hiçbir zaman herhangi bir viteste son gazı açmadan vites yükseltirsiniz. Daha sakin bir sürüş sergilersiniz. Ancak uzun yolda hızlı gidebilmek için bu durum değişiyor. 1 saat boyunca 4. vites (İnnova 4 vitesli) son gaz gittiğim oldu. Bu da yakışa olumsuz şekilde yansıyor. Her ne kadar yakıt sarfiyatı konusunda rakam vermeyi yanlış bulsam da hiçbir koşulu dikkate almadan İnnova’nın yakıt sarfiyatı 100 km’de 1.5 ila 3 lt arasında değişiyor diyebilirim. Bu rakamlar aşağıda sıraladığım koşullar dikkate alınmadan verilmiştir.
1) şehir içi – şehir dışı sürüş
2) tek kişi – çift kişi sürüş
3) hız
4) rüzgar vs..
Uzun yol olarak  Ankara-Bolu (200 km’lik yol, gidiş ablamla birlikte 2 kişi, dönüş yalnız başıma) ve Ankara-Amasra (350 km) seferlerim oldu :) Yukarıda bahsettiğim 3 lt/100 km yakıt sarfiyatını işte bu uzun yollarda gördüm :)
Hız konusunda ise kadranda en son 140 görünse de İnnova’nın son hızı 105. Bunun dışında kim ne diyorsa yalandır :) Şu ülkede motosikletine benden iyi bakan da, rodajını benden iyi yapan da bir elin parmaklarını geçmez. Zaten “motoru açmak” diye bir şey yoktur, kitapçığında ne yazıyorsa ürün ona göre kullanılır.
honda innova son hız
3,7 litrelik küçük yakıt deposu uzun yolda problem oluyor. Yaklaşık 150 km’de bir mola vererek benzin almak zorunda kalıyorsunuz. Akaryakıt istasyonlarının sık olmadığı bölgelerde bu problemi yanımda yedek benzin bulundurarak çözüyorum. Ayrıca selenin altında yakıt deposunun yanında küçük bir de bagajı var.
honda innova
Zincir korumasının olması zincirin yağ durumunun vs. görülmesini engellese de kirlenmemesi açısından iyi bir özellik. Arka frenin tambur olması hiç problem yaratmıyor.
arka teker
İnnova hoşuma giden birtakım teknolojik özelliklerle donatılmış. Bu özelliklerin çoğu güvenlik amaçlı. Kısaca maddelemek gerekirse :
1) Tekerler durmadan motor boş vitese geçmiyor. Bu özellik ile sürücünün uzun inişlerde motoru boşa alması engellenmiş.
2) Far kısa ve uzun olmak üzere 2 konumlu. Kapalı konumu yok. Motor çalıştığı andan itibaren farınız sürekli yanmakta. Bu özellik ile gündüz vakti daha iyi görülebilirlik sağlanmış.
korna ve sinyaller
kafa grenajı
3) Yan ayak açıkken marşa bastığınızda motor çalışmıyor. Bu özellik ile ayaklığın açık unutularak yola devam edilmesi, dolayısıyla ayaklığın herhangi bir yere takılarak bir kazaya mahal vermesi engellenmiş.
honda innova

4) Elden marşa ek olarak (marş motoru) eski motorlarda bulunan ayak marşı da bulunmakta. Bu da akünüz bittiğinde dahi kas gücü ile motoru çalıştırarak yola devam edebilmenizi sağlıyor.
honda innova
honda innova
5) Motorun devrilmesi gibi ani sarsıntılarda, akü çıkışında bulunan bir anahtar, tüm motosikletin elektriğini kesiyor. Bu özellik sayesinde herhangi bir kaza durumunda motor devrildiğinde hala çalışıyor olmadığından tekerlerin dönmesi gibi bir durum sözkonusu olmaz. Dolayısıyla elinizin/parmağınızın janttaki tellerin arasında kalarak yaralanma tehlikesi ortadan kalkıyor. Ayrıca, yine kazalarda, motor devrilse bile yangın çıkması engellenmiş oluyor.
Çalışma sesi ise oldukça güzel (sessiz)

Aşağıda İnnova’nın teknik bilgileri bulunmaktadır :
HONDA ANF 125 İ INNOVA
Motor

Hava soğutmalı 4-zamanlı SOHC tek silindirli
Motor hacmi (cc)

124.8cm3
Silindir çapı x strok (mm)

52.4 x 57.9mm
Sıkıştırma oranı

9.3: 1
Yakıt sistemi

PGM-FI Elektronik Yakıt Enjeksiyon Sistemi
Maks. Güç (kW@dev/dak)

6.84/7,500(9.3 PS)
Maks. Tork (Nm @ dev/dak)

10.1/3,000
Ateşleme

Elektronik avanslı transistörlü
Çalıştırma

Elektrikli/Marş pedallı
Şanzıman

4 vites; rotary
Güç aktarımı

Kapalı Zincir
Boyutlar (UxGxY) (mm)

1,896 x 727 x 1,079mm
Tekerlekler arası mesafe (mm)

1,240mm
Sele yüksekliği (mm)

778mm
Yerden açıklık (mm)

139mm
Yakıt kapasitesi (litre)

3,7
Tekerlekler


Ön

Çelik Telli
Arka

Çelik Telli
Ön

70/100-17M/C (40P)
Arka

80/90-17M/C (50P)
Süspansiyon


Ön

26mm teleskobik çatal, 80.5mm esneme aralıklı
Arka

Çift amortisörlü,81.6mm esneme aralıklı
Frenler


Ön

Çift piston kaliperli 220mm hidrolik disk
Arka

110mm’lik kampana
Ağırlık (kg)

105kg (ön: 44kg; Arka: 61kg)
Motosikletin videosu

Çeşitli açılardan fotoğrafları
honda anf 125 i
honda innova sele altı
ön fren
enjeksiyonlu motosiklet
honda innova
honda innova
honda innova
honda innova
honda anf125 i
honda innova

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder